2015-09-27

Egészséges frissítő ital: a smoothie

Egészséges frissítő ital: a smoothie

Kóstoltad már smoothie-t? Nagyon egyszerű az elkészítése, és kizárólag természetes alapanyagok szükségesek hozzá.

A smoothie („szmuszi”, jelentése: sima) egy krémes állagú, nagyon egészséges hatású ital, amely az USA-ból terjedt el. Gyümölcs és folyadék: víz, tej vagy gabonatej a két összetevője. Az igazán jó smoothie-nak legalább a fele gyümölcsből áll, és vízből ásványvizet vagy szűrt vizet érdemes használni hozzá. Kiváló tápanyagforrás, javítja az emésztést, a felszívódást, regenerálja a bélflórát. Ha nem érzed elég édesnek, még tehetsz bele mézet, nyírfacukrot vagy sztíviát. A pürésítés miatt ebben az italban sokkal több értékes növényi hatóanyag és tápanyag van, mint a szokványos gyümölcslevekben.

Nagy teljesítményű botmixer kell az előállításához, amelynek fordulatszáma legalább 30.000 percenként. A növényi sejtek cellulózfala intenzív fizikai behatásra összetörik, és a sejtek értékes hatóanyag- és tápanyagtartalma kiszabadul. Szinte bármilyen növényi részt felhasználhatunk: gyógyfüveket, gyümölcsöket szárastul, héjastul, a zöldségek torzsáját, kisebb mogyorószemeket, dióbelet. A zöld smoothie-ba nem való tej, szójatermék, állati fehérje, hevített (főtt és sült) élelmiszerek, finomított olajok, iparilag előállított élelmiszerek.

A zöldségleveket tartalmazó smoothie-k is kedveltek, ezek zöld levélzöldségekből, illetve frissen szedett vadon termő növényekből, gyógyfüvekből készülnek. A jó smoothie nagyrészt zöldségekből, kisebb részben gyümölcsökből, csírákból, fűszerekből és algákból készül.

Receptek:

1. Smoothie céklával

Hozzávalók:

25 dkg cékla 1,5 dl joghurt ½ teáskanál citromlé bors só rozmaring (tetszés szerint)

Elkészítés:

A hozzávalókat tedd turmixgépbe, és addig keverd, amíg pépes állagú masszát nem kapsz.

2. Kivis smoothie

Hozzávalók:

2 db kivi 1 bögre tej vaníliafagyi (tetszés szerinti mennyiségben)

Elkészítés:

A hozzávalókat rakd bele egy turmixgépbe, és pürésítsd.

3. Banános smoothie

Hozzávalók:

1 db banán 1 bögre tej vaníliafagyi (tetszés szerinti mennyiségben)

Elkészítés:

Az összetevőket tedd turmixgépbe, és alaposan dolgozd össze. Csoki- vagy eperfagyival is nagyon finom. Ügyelj arra, hogy a massza kellemesen krémes állagú legyen.

4. Nyári smoothie

Hozzávalók:

1 db őszibarack ½ db banán 1 marék málna 2 evőkanál zabpehely 2,5 dl narancslé

Elkészítés:

A nyári smoothie-hoz az őszibarackot és a banánt vágd össze, majd a többi összetevővel együtt rakd bele egy turmixgépbe, és keverd össze, amíg könnyű, zamatos massza nem lesz belőle.

5. Smoothie almával és gyömbérrel

Hozzávalók:

80 dkg alma ½ db citrom gyömbér (2 cm hosszúságú) víz

Elkészítés:

Az almákat hámozd meg, majd távolítsd el belőlük a csutkát és a magházat. Az almákat és a citromot vágd fel kis kockákra, a gyömbért szintén darabold fel, majd tedd az egészet egy turmixgépbe, és pürésítsd össze.







forrás: www.bien.hu