Miért fontos az egészséges táplálkozás?

5 ok, miért jó gyümölcsöt enni:

A gyümölcsök tele vannak vitaminokkal és ásványi anyagokkal, melyekre a testnek szüksége van a normál működéshez. A gyümölcsök segítenek, hogy egészségesek maradjunk és tele legyünk energiával. Könnyebbé és gyorsabbá teszi a diétát és a fogyást. Tartalmaznak szénhidrátot, ami szükséges a test napi működéséhez, de alacsony a kalóriatartalmuk.

Figyeljen rá, hogy a napi étrendje tartalmazzon legalább öt különböző gyümölcsöt. A gyümölcsök hasznosak az egészség számára, valamint a fogyni vágyóknak is tartogatnak érdekességeket.

Jó tudni, hogy a gyümölcsök:

1.  Egészséges nassolnivalók

Ha rohanó életmódot él, de mégis szeretné kontroll alatt tartani a súlyát, figyelnie kell rá, hogy miket nassol napközben. Lehetséges, hogy a rohanó életmód nem teszi lehetővé, hogy egészségesen étkezzen és ezért nem sikerül fogynia. Akár csak néhány kilót szeretne ledobni, akár a súlya megőrzése a cél, meg kell tanulni az egészséges ételek mellett dönteni. A gyümölcsök tökéletesek tízóraira vagy uzsonnára, hiszen feltöltik a szervezetet, fokozzák az anyagcserét, növelik az energiaszintet és segítik a fogyást. Választhat egy finom gyümölcssalátát vagy natúr joghurtba is teheti kedvenceit.

A téli időszakban különösen fontos, hogy a gyümölcsök fogyasztásával támogassa immunrendszerét! A gyümölcsök fogyasztása a diéta során segít, hogy egészséges maradjon és súlyt veszítsen.

2.  Alacsony kalóriatartalmúak

Vannak ugyan magas kalóriatartalmú gyümölcsök, de ezek sem feltétlen rosszak a diéta alatt. Egy közepes méretű banán 120 kalóriát tartalmaz, egy kisebb pedig körülbelül 100-at. A tartósítószerekkel dúsított rágcsálnivalók helyett válasszon egy kisebb banánt, melynek magas a rosttartalma és hosszabb ideig telít el! Az alma, a körte és a barack szintén nagyon egészséges nassolnivalók.

Ha szigorúan ragaszkodik a diétához, fogyasszon magas víztartalmú gyümölcsöket. Ezek kevesebb kalóriát és több vizet tartalmaznak, ezzel segítve a hidratálást. Ráadásul egy falat gyümölcs segíti elűzni a cukor utáni sóvárgást. A legtöbb gyümölcs természetesen édes, csak meg kell találni a kedvencét és lecserélni rá a magas kalóriatartamú desszertjét!

3.  Segítik a zsírégetést

A legjobb erre a grapefruit. Ugyanis gyorsítja az anyagcserét, stabilizálja a vércukorszintet, és több zsírt éget. Ez azonban nem jelenti azt, hogy ha csak grapefruitot eszünk, az jó. Mértékletességre mindig szükség van, főleg olyan gyógyszerek mellett, melyek hatását és mellékhatását fokozhatja.

A citrom a másik olyan gyümölcs, mely segíti a zsírégetést. A citromnak fantasztikus méregtelenítő és általános egészségi állapotot javító tulajdonságai ismertek.

4.  Feltöltenek az edzésre

Edzés előtt és után ez a legjobb, amit ehet. A gyümölcs kiváló forrása a glükóznak, a glükóz pedig az izmok üzemanyaga és energiával tölt fel. Köszönhetően a magas szőlőcukor-tartalomnak, a gyümölcsök segítik az izmok regenerálódását. Csipegessen banánt, szőlőt, almát, körtét, áfonyát az edzések előtt/után és fokozza a fizikai teljesítményét!

5.  Csökkentik a puffadást

A diéta gyors és egyszerű módja, ha csökkentjük a puffadást, melyet a sejtek közötti túl sok folyadék okozza. Vannak gyümölcsök, melyek segítik megszüntetni a puffadást. Ilyen például a narancs, dinnye, grapefruit, ananász. A citrom és a dinnye vízhajtó tulajdonsága miatt segít megszabadulni a puffadástól és az étkezés után jobb közérzetet ad.